Inredning

Jag är så trött på min inredning. På mig själv.
Jag önskar att jag någon gång kommer till den punkt i livet att jag satsar på det. Jag gillar egentligen inredning. Men pengarna har alltid gått till hundarna. Jag har bara en enda ny möbel i mitt hus som jag köpt för egna pengar å det är ett litet bord.
 
Min dubbelsäng fick jag gratis, begagnad som jag lagar minst en gång i veckan för att den brakar ihop. Jag ägnat en hel timme nu på att borra, spika m.m men när jag nu la mig, braka den ihop igen🤬. Just nu är jag bara sur å ligger i en sned säng.
 
Mitt köksbord å stolar är från min ena syster. 
Soffgruppen å tvbänken är från min andra. Tvn är från farfar å dvdn från morfar. 
En av barnsängarna är från ännu en annan syster och en från mamma å pappa. 
Skrivbordet i barnas lekrum är från en loppis å hyllan från min far. Jag är givetvis evigt tacksam för allt jag fått. Men nån gång önskar jag mig min egen inköpta inredning. 
Nått nytt. Eller iaf nått som ger mig min stämpel. 
Jag ser mig själv med nått rum med rustika möbler en fluffig matta å massa stora växter. Jag ser mig i ett vitt å färgglatt rum. Å ett rum med naturen nära inpå. Där inne ligger min kalimba på en pedistal som ger mig lugn å harmoni. 
 
Nån gång. 
Nån gång...