Lava

Vill presentera min ryska importtik Lava.
Vi har bara känt varandra i ett par dagar, men än sålänge ser det lovande ut.
Lava kom till oss som ett grönt blad. hon blir två år iår. Och de enda hon kunde är sitt namn.  Vilket gör att jag kan forma henne så bra jag kan utav dom förutsättningar som finns. Hennes bagage kan jag inte ta ifrån henne.
Men av dom "historier" jag hört om, och vad hon har varit med om så är hon verkligen en kanontik som tagit sig igenom allt detta. Hon har äntligen landat här på jorden i vårt hem, på landet, med våra tre underbart glada andra hundar. Flocken fungerar problemfritt och Lava är mjuk och fin utan att vara töntig för den delen, men hon ställer inte till med något bråk om de inte gäller något hundben då hon kan morra lite. Men åh andra sidan tror jag det lugnar sig, då mina hundar är rättvisa och låter henne vara. Tids nog förstår hon nog att ingen kommer någonsin ta hennes mat, och sluta vara osäker i de situtionerna. Jag förstår att jag kommer behöva träna endel byteshandel med denna tjejjen.
 
Hon fick väl en tuff start även här denna tjejen. Då trimning i ansiktet, badning och kloklippning stog högst på schemat. Hon var hur lugn och behaglig som helst. När hon bekantat sig med hela flocken o alla gårdens djur var det dags å sova. åh det gjorde hon snällt bredvid husse i sängen. Hon är inte stressad nånstans och är väldigt lugn och behaglig. Men har en jävla PÅ knapp när det gäller träning, jisses! Eftersom hon är väldigt mjuk, så vill jag testa agilitygungan som ofta ökar självförtroendet hos hundar om dom klarar den. Hon klara den galant, den hålls fortfarande still längst upp men ändå. Hon fatta inte hur man hoppa över ett hopphinder så där fick vi backa några steg och kliva över en bom till att börja med, sen ökade höjden.

Vi tog en promenad på stan med Ru som sällskap. Väldigt miljöstark, bilar, buller, trånga gångar, hundar, människor, barn, diverse klädesaffärer gicks igenom och givetvis zoobutik. Hon lunka på där så fint i kopplet vid min sida.
 
Dag tre, va hon med oss ute i ladugården där vi byggde utehägn till kaninerna, de borrades, sågades, bankades, och ganska högt buller där. Vi passa på att ta ett snabbt träningspass, med lite hoppa över plankor, lära in ordet Nej, osv. Funka kalasbra.
 
På promenaderna hälsa vi på grisar, och hon följer härligt och nyfiket med vart vi än vänder oss.
Är så tacksam för att kunna få ge denna pinglan de här livet, och dessutom så älskar husse henne.
För de som inte vet, åkte jag iväg och köpte henne i smyg, :P
 
De närmaste, ska vi bara andas in, lära känna varann, och bara mysa.
Framöver ska hon givetvis hälsotestas, och ställas ut så fort hennes päls vuxit ut igen. Hon var tyvärr nedklippt när jag hämta henne. Med mera med mera :P
Men vilken hund. :)