Dagarna

Eftersom varken min dator eller blogg vill samarbeta, blir det här ett inlägg utan härliga bilder som jag fottat i dagarna.
 
Förra helgen drog vi ju iväg på tävling.
Summan av kardemumman - lång vilopaus - gjorde susen.
Ru kamma hem en vinst och pinne, och Emo placera sig som bäst 2a, felfritt lopp, utan pinne, tyvärr.
Åh Saiko, säger bara fem ord: Dedär är verkligen mammas kille....
Lilla Lava fick följa med som maskot på tävlingen också, hon måste vilket fall som helst vänja sig, så jag tyckte de va dags. Hon låg och söv i buren, sprang fritt på promenaderna, och skötte sig exemplariskt.
Vi provade även balans, Ahindret, hopp och slalom, och oj vad lajbans det va!
 
Vi hade barnvakt över dagen och när vi kom hem på kvällningen, hade vi massa planer vi tänkt göra, de sluta med att vi åt pizza och snarka på soffan. Välbehövligt.
 
Haft lite valpträff med underbara kineser och Kid.

Just nu på denna dag, har jag fått mina allra första vaktelbebisar, precis nyss!
Även min första älling! En blå vorstanka. Jag hoppas verkligen de kommer fler, för annars blir hen ju ensam.
Men snart föds det ett gäng till, då fröken hönapöna ligger på tio ankägg. Vilket kanske inte var det smartaste draget i mitt liv, då höns och ankor har helt olika levnadssätt. Hur jag ska lösa ekvationen, funderar jag fortfarande på. Ta alla ankor för fröken hönapöna och hon blir ledsen, eller låta gänget gå med henne och tro att det blir hönor i sinomtid? :P Tur att vi just för tillfället har höns/ankor ihop, så det kanske löser sig med tiden.
 
 
 Åh imorgon, söndag, ska jag tillbringa min tid upp i norrut, som jag längtat.
För imorgon ska jag gå en pälsvårdskurs inriktad powder pu
Kommer bli så himla roligt! Taggar till tusen