R.I.P lilla ängel


Lennart har idag vandrat vidare.
Tyckte jag hade haft en rätt tuff dag, men åh andra sidan, borde man inte ens få våga säga så.
För när jag skulle ge han lite gottis, så låg han alldeles helt stilla i sin bädd, hoppades givetvis på att han bara sov tungt, men när jag sa hans namn och inte fick någon reaktion, dunka jag till hela buren för att hoppas på att den där tanken i mitt sinne som dök upp inte var sann. Inte en rörelse, plockade upp min vän, som "stelnat till" i en sjukt söt sovställning. Då han förmodligen stilla somnat in i sömnen. Han var så fin.
Men ack så sorgligt. och ännu en pusselbit från hjärtat har vandrat med honom.

 
Idag har jag jobbat med datorn, eller rättare sagt excel programet då tydligen jag var den enda som förstod sig på det på vårt jobb. I typ 8h och googlat på latinska namn på träd och växter. För latin, ja det ligger mig inte hetast om hjärtat om man säger så. Vid min sida hade min bästa kompanjon Linda som kika förbi, och då var ju jobbet givetvis lättare även om hjärnan blir lika seg som kola efter att ha suttit framför dumburken i såppas länge.

Sen var det dags att hämta avkommorna. De var väl inte på sitt bästa humör idag, men med lite snöbollskastning, snölyckte skapning, Pippi långstrump och ärtsoppa så höll dom sig i skinnet ett tag iaf.
Nattningen var avskyvärd. Kids i all ära, men snälla nån, ibland måste dom ju andas typ?
Harley somna som en stock, och efter att ha bett afton bön fyra gånger enligt Collins bejäran, en flaska välling, fotmassage, alvedon, och skedat med mig så somna han efter 1,5h.
Ja de brukar inte ta sån tid, men Collin har problem med (enligt läkaren) växtvärk i fötterna?. Sen tror ja lite att det är ren protest att både få vara på dagis hela dagarna plus att pappa inte är hemma.

Nu sussar dom så gott ett litet tag till iaf.

Pratat i telefon med Johan (alldeles för länge) Lyssnat på hans egentligen helt ointressanta jobb om bussar, delar och allt som hör till som jag inte har någon aning om, men jag lät han hållas. Jag lyssnade, för jag ville bara höra hans röst, vad han babblade om var egentligen för mig helt ointressant, även om jag svarade artigt, för att få min andra hälft att tro att jag faktiskt är intresserad av hans jobb och inte hans röst :P
 
Nog om det, känner mig maläten, svettig, och allmänt slut.
Så får nog säga natti natti till alla ni ensamma där ute nu <3