När hjärtat går i bitar.

 
 
Jag har fattat ett beslut, egentligen för länge sen. 
Men det är ett bland det tuffaste beslut jag någonsin kommit att göra.
Det har tyngt mig hårt under en lång tid.
Sådär skavt in i benmärgen, som ett botenlöst hål i hjärtat.
 
Hon ska flytta. Mitt älskade, efterlängtade hjärta och baby.
Det vackraste, och mest stoltaste jag ägt.
Som har tagit, inte bara mitt hjärta utan många andras hjärta med storm.
Alla utom mina övriga fyrbenta familjemedlemars.
Dom har bett mig tusentals gånger, det ska inte behöva höjja rösten längre.
Jag har hört. Jag har förstått. Jag har vart för egoistisk allt för länge. Men det har bara fått tagit lite tid för mig, det är inte lika lätt för mig som det är för dom.
Jag har bara inte kommit till skott, det fanns så många nätter jag behövde grubbla mig igenom, krama dig sådär stenhårt, gråta lite i ditt skinn. Jag va tvungen att få tusentals oförstående pussar.
Jag vet Kid, att det här kommer bli bra.
Men tårarna och känslorna kan inte sluta falla, för jag inte kunde ge dig, de där perfekta hemmet som du ville ha.
Jag vill inte ändra på en milimeter av ditt jag. Du är för perfekt för mig.
Så mysig, gosig, och alldeles alldeles underbar.
Jag kan inte förändra ditt jag, du är född till denna underbara individ, som tyvärr inte passar in i den där jävla mallen, för min flock. Jag förstår dom övriga till hundratioprocent. Och jag gör verkligen det här för deras och DIN skull. Du vet att du kommer få det bra hos Helene. Du trivs där, och är den lugna hund du borde få vara.
Du ska inte behöva slåss, eller bli sur på dagligen. Du är värd så himla mycket bättre. Med en flock som accepterar dig. Ger dig de andrum du behöver. Vi kommer ju ses Kid. Ofta.
Det känns så himla bra. Dedär. Du vet att jag aldrig någonsin skulle släppt dig, om det inte vore för denna underbara människa Helene. Men du förstår Kid. Det kommer bli tufft, men ändå en lättnad för mig att få veta, att det här kommer bli bra. Men kan inte tänka på känslan som kommer införa sig när du är borta - tomheten.
För en sak är säker - du tog PLATS.
Du är så unik, Kid.
Åh du kommer för alltid vad inristad i mitt hjärta, och platsen där kommer ingen kunna ta över. För den är bara din och min.


Så under  ett par dagar, ska vi mysa i soffan, äta tuggben, hälsa på grisarna, springa och göra allt dedär som bara du och jag vill. Älskar dig, hjärtat mitt.
Förlåt. Ibland känns det som hela hjärtat brister.
Be att jag har tagit rätt beslut nu. För det skär i hela mig.
 
 
#1 - - Kikki:

Förstår att det är ett svårt beslut. Kram Kikki