Träning

 
 
Eftersom jag såg att det var väldigt knapert med lydnadstävlingar kvar i år, impuls anmälde jag mig till en om mindre än två veckor! Givetvis galet, men förbannat roligt!
 
Lydnadsträning inbokades fort som attan!
onsdag blir det i skara med linda, pernilla
Fredag, med jessika från Vänersborg!
Behöver massa inspiration å lydnadspepp tillbaka vilket jag hoppas jag kommer få av dessa tjejer! :-)
 
Introducerade trä apporten till Kid idag.
Och det gick både bra och dåligt.
Hon tar villigt ett fast grepp om apporten, MEN
hon Greppar med molarerna och jag vill helst ha apporten bakom Canintänderna för ett säkrare grepp!
Problemet är att hon inte har några premolarer vilket är normalt för rasen men försvårar det hela i mitt tänk!
Givetvis vill hunden känna vad den har i mun eller iaf kunna hålla fast föremålet. Vilket hon får om hon lägger den längre bak, problemet är ju att den kan börja rulla om hon inte prickar rätt varje gång, åh andra sidan är det inget problem nu, då bettet är fast å säkert!
(vilken grubblare man är haha!)
 
Valparna har fått klorna klippta å ränner runt hela dagarna. Nu är dom med oss näst intill hela tiden vilket är kul!