Graviditetsinlägg om mig o twinsen!

 
 
Efter att ha lämnat trehundra prover och suttit på labratoriet hela måndag morgon så vågar dom numera säga att jag är frisk. Ingen havandeskapgsförgiftning och jag slapp insulinsprutor, och min järnbrist har blivit normal. Det känns bra att få leva normalt igen. Jag har inget emot nålar och sånt men är rätt trött på att ränna på sjukhus hela tiden.
 
Förövrigt har min mage blivit rätt stor, eller i ("många andras ögon fortfarande väldigt liten")
Men den är spänd som en ballong, och jag har svårt att röra mig, samt att det känns lite otymligt och tungt, även om jag säkerligen inte har gått upp mycket.
 
Jag har stora problem med sura uppstöttningar, eller i mitt fall munkräkor, illamående sitter i, men jag spyr inte lika ofta om jag håller mig till små små portioner varje dag. Rörligheten är sådär, jag ligger helst i soffan. Blivit soffpotatis! Jag har inga eller har aldrig haft någonsin under min graviditet några aggressionsutbrott osv, utan vart lugn som en filbunke! Äter inte som en skållad råtta, och är inte speciellt nervös utan mer apatisk när det gäller förlossning.
 
 
 
Jag får fortfarande många komentarer om min mage och graviditet, ibland önska man bara att någon kunde säga grattis, istället:
-Herregud, bär du på tvillingar? vart finns dom? 
-Så där såg jag ju i vecka 12! (är i veckan 30 snart)
- SOV! Det kommer du ALDRIG mer få göra.
- Hur ska ni ha råd?
-Får ni plats?
-Jaha då måste ni flytta till större!
-Köpa större bil, m.m 
-Akta dig! En vännina sprack ända upp i ändtarmen!
-Passa på att gå på bio och resturang innan det är för sent.
-Vad skönt för dig att vara så liten, då har du inte så stora problem. (som om det inte fanns andra?)
Helst vill man att folk bara ska gratulera, eller vara glada för ens skull.
 
 
 
Tips till illamående.
1. Klassikern: Knapra knäcke
2. Martyren: Håll ut!
3. Snabbmetoden: Ge dig hän!
 
Tips:
Köp alltid fler än ett graviditets test, för vilket svaret än blir vill man ha det bekräftat. Dessutom är det inte ofta man sparar något man har kissat på.
 
 
 
 
På tal om något annat.
Något spritter där inne. Men det är inge ens eget hjärta,
det är någon annans. <3
#1 - - michelle:

vad skönt att du är frisk! :) kram

#2 - - Marie med långnäsorna:

Vad skönt att du är frisk!!