Ankor, hundar och nåra barn

Dagarna springer iväg, lika fort som hjärtat slår.
Det var 100% befruktning på mina vaktlar vilket är kul. Dessvärre klarade sig inte ett enda lite knyte då någon av våra kära söner har öppnat rummet där dom var och vår lilla jägare till katt åt sig tjock och mätt. MEN min älskade ankunge klarade sig, det blev tyvärr bara en, och han hänger med i min bh mestadels av dagarna, förutom idag när jag städa köket då fick han bada i diskon.
Har precis i detta nu lagt in ett gäng ankägg i kläckaren och väntar ivrigt på fler.
Har även flyttat ner surhönapöna från sitt rede med alla sina ankägg till nedervåningen. Hon var måttligt glad, men lär nog trivas. Hon får krubb och vatten där ingen annan kommer åt. Vill inte riskera att mina ankbebbar råkar ramla ner från redet som sitter uppe på väggen. Tror det här blir kalasbra.
 
Ungefär hälften av kaninerna har flyttat ut, tillväxt honorna, en dräktig hona och våran avelshane Valdemar.
Vår lånehane åker förhoppningsvist hem i helgen då vi får en box ledig, vilket vi behöver om Pi går dräktig.
När alla ninisar har ynglat av sig för denna gången, är det meningen att de ska få bara va kaniner över hela sommaren, eller till och med resterande året och bara njuta av att få vara ute å käka gräs och hö.

Jag åkte norrut förra helgen för att gå en pälsvårdskurs för Catalina, inriktad powderpuff. Hon är väl dom flestas stora pälsidol inom kinesvärlden och varje minut sög jag in allt hon sa. Det var så jävla häftigt och roligt att min inköpslista blev några mil lång. Vilken duktig människa, det var iaf enormt kul och inspirerande och jag längtar tills Lavas päls växer ut, och tills jag nån gång får behålla en egen uppfödd valp!
 
För tillfället jobbar jag med hundarnas vikt och det går bara framåt.
Ru ser helt okej ut nu och så även Saik och Lava, och till och med Emo börjar få midja.
De där med ströutfodring får man nog ta med måtta när det gäller krullet iaf. Förutom när det gäller fisk, de rullar han sig bara i. OCH nej jag har inte badat honom ännu.
 
Med kidsen går det bra. Dom längtar så efter sin födelsedag och tjötar om morfar all the time.
Tycker han borde hälsa på lite nu. :P
Det har även fått ett nytt intresse. Klättra i träd.

i väntan på en bättre dator så får ni hålla ut, utan bilder..
Hade!