Tävlingshelg!

I fredas kväll åkte jag iväg på en kvällstävling på hemmaklubben!
Var ybernervös men från lite pepp av världens bästa hejarklack kände jag att vi gick in i vår bubbla när vi träde in på plan. Det hela räckte bara till ett andra pris med 157,5p, vilket givetvis är skitsurt, fast känslan vi hade med oss övervägde de hela och jag kände mig inte så bitter ändå.
 
Lördagen packa jag in tre av våra hundar för att fara iväg till Mariestads bk för rallytävling.
Kid var först ut, och även om de inte räckte hela vägen så var tjejjen iaf glad och positiv, även om vi fick en hel del nos, och jag fick kämpa mig igenom HELA banan så fanns de stunder som såg riktigt bra, fokucerat och samlat ut, och det stod även i komentarerna att jag skulle sakta ner farten, och att bitvis såg det riktigt snyggt ut!

Rond 2, var det ännu mer nos, och bara efter några skyltar kände jag att Kid gick ner sig en smula, hon vände bort blicken och mitt tjöt påverkade henne, så jag ropa och sa att jag bryter, satte henne ner pussa lite på henne, sen sprang vi ut. Med en så ung hund är det viktigt för mig att det hela bara är en lek och ska vara roligt, jag vet själv att jag inte förberett henne tillräckligt, och jag vet iaf att hon fick en positiv känsla av tävlingslivet, och det var planen!

När dagen närma sig sitt slut och vi invänta prisutdelning, ropade någon på mig och sa att en av mina hundar letar efter mig. Chockad och en smula fundersam fick jag inte ihop det. Det var knäpptyst på parkeringen och mina hundar satt ju bur i bilen. Men men ut kom jag och där var Kid bland hela folksamlingen.
Gick tillbaka till bilen, titta, fundera, klia mig i huvudet, hur fan kom hon ut?
Jag har fortfarande inte löst detta mysterium men valde att ha med henne och hon fick va i koppel.

De övriga grabbarna då, som debutera i avancerad klass.
Emo va mer högt än lågt, och var ritkigt övertaggad, vi fick 67p, så tre poäng ifrån godkänt. Den andra banan kom jag faktiskt inte ihåg. Vi gjorde iaf alla moment, kom runt men var tydligen lite bökigt med högerhandlingen.
Jag fick en hel del förarfel så jag får nog plugga lite regler till nästa gång ;)
Åh sist men inte minst, gammelmannen var den enda som fick godkänt idag!
Saiko är ju bara för härlig! Vi genomförde också alla moment, men sen måste jag tänka på hans storlek, och det är lite svårt att fokucera på tre hundar och anpassa till varje individ till olika banor, men de gick ju :)
Hem kom vi iaf och möttes upp av mamma som skulle fira Emo med paket då krullet fyllde hela 4 år i lördags!
 

Idag är det söndag och morsdag, har fått ett litet presentkort men det jag älskade mest var krusbärsbuskarna och björnbärsbuskarna som barna hade hällt i jord och dekorerat med stenar alldeles själva <3

Nåra bilder från dagen :)