Helgen

Helgen.
En salig blandning av djur, svärföräldrar, bus, paket, promenader, god mat, hundbad, hundträning och mycket mer.
 

I helgen har Johans familj vart uppe från Skåne,
 blev julklappsöppning och julmusik ala Fabian. Mysigt värre :) Ungarna fick pennor och målarblock och då är dom mer än nöjda!
Jag och Johan drog på Bio, "The boy" en skräckfilm som kan beskrivas som obehaglig men bra.
Blev god mat ala Tacostyle, och filmmys på kvällen.

Eftersom det blev en väderomvändning och vår i januari så passa vi på att lägga viltspår till alla dogsen.
Tessan och Kid fick sina första viltspår, och vilka superduktiga töser! Älskar när träningen går bra! De övriga tuffa på som tåget i sina spår. Efteråt blev det bad och en 15min massage för Kid. Lyxbruden ;)

Söndagen vankades hundpromenad och Kid har fått en ny mössa som Johans mamma gjort åt oss och den blev så snygg! Så roligt när hundarna springer omkring och busar, dessvärre så fick Saiko bara springa lös en jävligt kort stund i slutet, då han tydligen laddat upp med mycket stress av att se dom andra springa lösa och börja slåss med Emo. Jag blev så förbannad så hela Vinköl hörde mig.

Visserligen får mina hundar bara springa lösa när jag tycker dom förtjänar det, och givetvis om dom alltid kommer på inkallning. Men även om man kan sköta sig innan man släps så spelar det ingen roll om man inte kan sköta sig när man är lös. Då får man helt enkelt gå kopplad och se avundsjuk ut under hela promenaderna. Visserligen har Ru precis gått ur  höglöp. Men slåss? Inte acceptabelt nånstans. Jävla surgubbe!
 
 
När skåningarna åkt hem slockna både jag och johan i sängen, och när vi vakna var det bara att laga mat åt kidsen, gå ut med hundar för att sen fara iväg till syrran för lite firande.
Vi passa på att titta på alla ston, hingstar o föl, men ungarna ville inte klappa. Dom är inte redo än, och jag låter dom få den tid dom behöver på sig, få titta på en get och andra hundar. Hundar däremot det är skoj minsann!
 
När ungarna sprang omkring och lekte, pratade vi hus, hundar, företag och annat skoj som vuxna tydligen gör.
Summan av kardemumman. En jävligt bra helg!
Förutom en liten ångestattack inne på mataffären.