Hundgårdsbygge!



Nu är vi äntligen igång med vårt hundgårdsprojekt!
Jag överdriver inte om jag säger att vi har planerat detta i snart över ett år!
Vi har mätt, diskuterat, ändrat oss, gått på känslan, pluggat regler och lagar, funderat på virke, material, ja pratat om det mesta, tills allt har blivit så som vi velat.

Det enda som vi egentligen har ändrat i planen är att vi gjorde hundgården större än vad som är planerat.
För att jag prompt vill ha en stenhög där inne för berikning till hundarna, och då vill jag inte ha för nära gallret om dom skulle få för sig att stutsa över. Nu tror jag inte dom är några rymmare, men bättre att ta det säkra före de osäkra. Själv har jag försökt att hamra ihop lite hundsängar, upphöjdnader osv som jag vill ha och lyft plattor till förbannelse...

Jag älskar stängslet, det är snyggt, och med en turkosa fräsh färg!
Själva huset där dom får gå in, är en dubbelvåning, och än sålänge är det bara lite inrett där nere.
Sitter och kikar efter aktiverings och berikningsgrejjer jag kan ha på övervåningen.
Vi söker även en soffa, fotöljer m.m som vi inte har fått hem än.

Spännande är det iaf som tusan!

Så idag har vi lånat ett jordborr och borrat så mycket vi orkat ;)
Hunnit sätta lite nät och börjat satt upp den nya dörren!

 
 
#1 - - Marita Svensson:

Whow det kommer bli jättefint!!!!!

#2 - - Hanna:

Åh! Vad har du använt för stängsel/stolpar? Har du några ritningar eller annat?