Års resumé 2015

Års resume!
Januari.
I Januari hade vi vart runt och kollat på ex antal gårdar och hus, och när vi väl bestämt oss, fick vi det vi ville ha. Vi skrev kontrakt på vår nya gård, känslan när man höll nycklarna i handen, glömmer det aldrig! Denna månaden packades lådor fulla, och vi började renovera vår nya lya, med tapetsering, riva ut kök osv. Mitt i allt fick vi till en del hundträning ändå, och några tävlingar vilket resulterade i några agilitypinnar med oss hem samt utställningen på mydog där Emo blev både Bir och fick med sig Cacib och Cert hem!
Februari.
Flyttade tre små nya familjemedlemmar hem till oss, råttorna Christer, Åke och Lennart.
Det blev mycket varierad träning för hundarna, bl.a lydnad, rally, viltspår, men mest ägna vi åt att muskla upp dom inför sommarens äventyr, en hel del wp och dw blev det! Valpköpare till oss visa framfötterna på utställningar, och kamma hem fina Bir, och Big rosetter!
Mars.
Vi fortsätter med våra planer hemma på gården och ett stort hundhägn hamrades upp!
Hundarna underhålls i lydnaden, råttorna tränades för fullt, och jag och johan fick en välbehövlig paus i vardagslivet och fick komma ut å träffa vänner, dricka färgglada drinkar och dansa tills benen inte bar oss mer ;)
April.
Blandades en hel del hundträning, med bad och annat bus.
Någon tävling hann vi med även då och plocka agilitypinnar. Rus valpar ställdes ut och kamma hem Bir :)
Sen fick vi en tråkig nyhet, som vi aldrig trodde någon kunde göra mot oss. Men så äre.
Maj
Emo och Saiko fyllde år. Jag forsatte att traggla lite lydnad och var tävlingsledare på en tävling på klubben.
Vi fortsatte med vårt muskelbygge och såg rapsen blomma över åkerfälten.
Vi tävla lag Dm i lydnad och kom en hedrande 3e plats. Några agilitytävling hann vi med också, och hundarna plocka hem priser som på räls :) Jag svängde iväg på två rallytävlingar med Emo och plocka hem två kvalificerade poäng där också. Vi utöka flocken i april men presenterade ljuvelerna denna månad, två nakenråttpojkar och två pälsade flickor flyttade hem till oss. Det vi höll på att odla började växa fram ordentligt. Härlig tid!
 
Juni.
Utställning med Emo och han blev Svensk utställningschampion. Vi hann även med en till Rallytävling, fick fullpott 100p och vinst, samt uppflytt till avancerad klass! Vi tävla även lydnad och fick 1pris där och blev därmed uppflyttade till klass 3 om vi velat ;)
Lilla hamstern Kim flyttade hem till oss :)
Sen fixa vi till en Valpträff med Rus valpar med träning och massa bus!
Harley och Collin fyllde ett år, och det firades ordentligt!
Tyvärr fick vi säga ett hastigt adjö till en av våra nakenpojkar, och sorgen lades tungt i våra hjärtan.
Juli.
Johan fyllde år :)
Mexvalparna var födde, och där var hon, vår prinsessa!
Ett gäng efterlängtade råttbebbar anlände i slutet på juli :)
Vi fick ta farväl av vår andra nakenpojke som råkade ut för en tragisk skada. :(
Ru åkte iväg och parades med Clintan och vi tog en semster i Kalmar med Guldagility och umgicks med Johans familj. Ru plocka hem flertalet pinnar, en övermäktig tävling som var ball att vara på :P
Augusti.
Vi tränade en blandad kompot, mellan drag, spår, och lydnad.
Tvillingarna döptes :)
Rus valpar anlände, världens finaste små liv. Efter att Ru blev snittad och flertalet döda, och dessutom ingen tik bestämde vi oss för att ta Ru ur avel. Ett grymt jobbigt beslut, men det enda rätta.
Inskolning för barnen på förskolan gick som susen, vilket var otroligt skönt.
Vi var iväg å tävla KM i rally och kom på en andra plats, samt lydnads KM och kom på en tredjeplats :)
 
September.
Mammas och pappas gamla katt fick avlivas. 23år gammal.
Ru fyllde år, och vår älskade Kid flyttade äntligen hem till oss.
Emo tävlade även agility och fick med sig en pinne hem!
DM i agility vankades, och även om hundarna gick bra överlag är jag mest stolt över husse och Saiko som tog sig igenom sin första felfria runda :)
Sen fick jag missfall, och ett stort hål i bröstet och en ångest utan dess like vankas i mitt bröst.
 
 Ja från september, oktober, november, december.
Vet inte hur ska beskriva, för jag orkar inte, men dessa månader har det hänt sjukt mycket saker som jag aldrig över min döda kropp trodde att det skulle hända. Det är för mycket. 
Så vill helst stryka ett stort fet jävla streck över allt som hänt men det går tyvärr inte.
Svåra trauman, som är sjukt svåra att bearbeta. och jag har väl mest stängt in mig i mig själv.

Men år 2016. 
Ja det enda jag vill är att få vara lycklig.