Slut

 
Idag är en sån där dag. Känner mig totalt slutkörd.
Vet ni vad jag gjort idag? 
Legat i soffan non stop förutom en promenad med dogsen.
 
Helt sjukt hur hjärnan spinner iväg på kvällarna, jag planerar massor, plocka svamp, lägga spår, börja träna hundarna för just då. Känner jag mig så redo! 
 
När klockan ringer å man gett barnen frukost å skjutsat dom till dagis kommer jag hem. Totalt slut. Lägger mig i soffan, ställer klockan på en timme. Vaknar inte förrän halva dan gått. Totalt slut. Ligger i en knepig vinkel men alldeles för trött för att byta ställning. Känner mig sugen på nått men är för trött att ens röra mig fyra steg till köket. 
 
Efter om och men får jag i mig något. Tar hundarna på promenad. Efter alla intryck landar jag i soffan igen. För trött för att ens andas, tills reflexen hoppar igång å jag tar ett djupt andetag.
 
Idag är en sån dag. Idag är jag helt slut.