Söndag.

 
Kaninungar i all ära.


Vi har tre tysk jättescheck killar kvar till salu. Leveransklara, flertalet färger. Tonåringar, bråkar ej och går mycket bra ihop.
En tyskhona, som endast säljs om rätt hem dyker upp, annars stannar hon. Levklar.


En svart/vit korsningshona - slät päls. Sprallig sak, leveransklar. Går ensam med sin mamma, kloklippt, bettfelskontrollerad, inte överdrivet mycket hanterad. Beräknas bli liten.
 
En renrasig gotlandskull.
Färger: Otter, svart, ev albino om inte han stannar. Flertalet honor, någon svart hane finns till salu.
Lev klar om några veckor.
 
Korsningskull (Lejon/Frans dvärg/Liten gotland) Beräknas bli små.
Levklara om några veckor. Alla blir långhåriga runt öron/ansikte.
En svart/vit hane och en svart/vit hona.
En otterfärgad hane.
Ev. En svart hona, om hon inte stannar.
 
-
 
I lördags kom jag äntligen ut på en dragrunda,
första rundan - Kid, Saiko och Ru.
Kid är under upplärning och vill ha en erfaren som kan alla komandon. Och ja de behövdes.
För visst ligger hon på bra i selen även om ännu inte fattad vad hon gör, hon älskar å springa så hon matar bara på, tills de kommer något som är intressantare, typ grisar. Fick två tillsägelser och sen var vi iväg igen, något jag uppskattar med henne är nedförsbackarna, vissa hundar kan ju dämpa sig lite då men hon lägger i ännu en växel och kör full kareta.
 
Andra passet.
Var med Emo själv, vi har ju haft problem de sista gångerna att han bara står och gapar.
Åh de gjorde han, och varje gång stannade vi och han fick lugna ner sig, (de tog ca 100m) och sen fattade han var jag menade. Skäller jag - får jag inte springa. Och Emo om någon älskar att springa, han har den egenskapen som Kid, att hänga i och göra sitt yttersta hela tiden, och vilken härlig runda det blev med min älskade svarta underbara hund. Han sprang på i ett högt tempo hela vägen hem och jag var helt lyrisk och fylld med endorfiner när jag kom in. Det är REN LYCKA!