Påsk


Påsken har  vart här, och vänt. Allt går över så fort tycker jag.
Vi provade äta kanin på påsk, det var inte äckligt alls, men jag har så svårt att äta de vi slaktar, och jag hatar det. Då jag vet att dom får det allra bästa. Nån gång måste man väl lära sig. eller?

Hundarna har kommit till ro, och lever livet här på gården, aldrig något bråk, och det känns skönt.
Men hon är sååå saknad min tokfia, fick träffa henne igår, och glädjen sprider sig i hela kroppen.
På nått sätt får hon alla att le.
 
Åh något som är väldigt väldigt roligt, är att mina ankor har börjat ruva! De ligger ett gäng ägg där under, men om dom är befruktade eller ej återstå att se. Vore helt ljuvligt att få små ällingar i sommar!
Jag älskar ankor och skulle säkert kunna ha hur många som helst.
 
Åh barnen växer, lika mycket som deras mun. Dom snackar non stop och när man har migrän önska man de kunde va små igen. Som idag. Mamma, vad ska vi göra? Lek med oss! Kommer mormor? ska vi gå ut? Kommer helene och dansar med oss? kommer Linda hit? Ska vi baka? Äta glass då? osv osv osv osv.
Men dom är så söta små rara barn också.
- Mamma har ont i huvudet, kan ni leka lite själva i lekrummet idag?
- Okeeeeeeeej då, en liten stund då mamma. Mamma ska jag hämta vatten åt dig? Vill du ha glass?
Haha ja jösses. Älskade små liv. <3