Gårdsägare.

 
 
Jag kanske har glömt att säga, men jag är numera ägare till en jordbruksfastighet.
Känslan har knappt infunnit sig, förräns åkern plöjdes i lördags. Vad vi ska så där eller vad det ska bli, vet vi inte ännu. Drömmarna är många.
Kanske blir det en sjuhelvetsgräsplan till mig och hundarna,
eller så galloperar det in något fyrbent i framtiden.

Det finns så mycket vi vill göra och pilla med. Men inseér att vi inte kommer hinna hälften av allt.
Men då har vi å göra, vi gillar ju att bygga, måla, planera, och diskutera så det här blir nog jävligt bra.
 
La både blåa och gröna ägg i kläckaren för nån vecka sen, och nu verkar det som min dyra maskin gett upp lite... Känns så surt då jag längtar efter lite färgsprakande ägg, men så äre.
Vi har iaf nog 6 kycklingar inne, som gillar att dela lite frukost med oss.
Imorgon ska J bygga en större bur. Tills de är dags att flytta ut.
 
Vi planerar iaf att bygga några hägn, ett till ankorna, ett till blandrashönsen, och ett eller två hägn till våra renrasiga avelsgrupper, som än sålänge bara består av Ply mouth rock.

Hundarnas hägn ska byggas om och bli högre.
Kaninerna ska det byggas större hägn där vi kan ha flockar med honor respektive hanar i sommar.
 
Åh nånstans här i mellan styr vi kosan mot efterlängtade Norrland = SEMESTER.