Nytt jobb

 
Mitt nya jobb känns underhållande och kreativt.
Jag lagar mat, gör bakelser, och mackor.
I många fall får jag fria händer, och kreativiteten flödar.
Min hjärna får tänka på att skapa, smaka, och allt som hör till.
Kolegerna är bra, och jag tror jag börjar trivas.
Dessutom verkar dom nöjda med mig.

Nästa vecka ska jag lära mig stängningen, det kommer på ett sätt bli lite jobbigt, då man de sista timmarna jobbar själv. och jag och ensamhet är ingen bra kombo. Men jag kommer klara det, kanske nå en nyfunnen självkänsla att ensam är stark.

Det enda negativa och tråkiga med det här jobbet är att jag och J nästan aldrig ses, våra pass går om varandra. Saknaden är olidlig imellan åt, men när vi väl ses överdröses det med kärlek. För jag är rätt bra på att visa det, det kommer från allt mitt inre och skjuts ut som ett fyrverkeri, det kan inte hejdas.

Vardagarna lär jag barnen det roligaste jag vet, agility!
Det dumma är, att även om vi har fyra kapabla hundar att träna med så ska dom ALLTID ha samma.
Varför är det så?
Och ju mer ungarna kampar med leksak med hundarna ju mer skrattar dom. Även om de vissa fall kan hända att dom far omkull. Då ligger dom där o asgarvar, och mitt hjärta kan inte sluta att le.

Vi promenerar en hel del i skogen och hundarna är alltid vid vår sida,
jag hoppas mina barn kommer lära sig vad en hund verkligen kan ge.
#1 - - Ewa:

Vad glad jag blir att höra att du fått jobb. Är det ett fast jobb? Så glad för din skull.