Ord och meningar

 
Barnens språkutveckling har verkligen tagit stormfart. Visst har dom kunnat säga det mesta ord nu för tin, men den senaste veckan nu är det också även långa meningar. Tycker det är så skoj!

Skönt med helg, och skönt med tävling på söndagen.
Det betyder lugn o ro. Vi går upp när vi vill, äter god frukost.
Ungarna hjälper mig att mata hundarna. Sen går vi lugnt ut med "äggkorgen" och letar efter ägg. 
Släpper ut höns och ankor, så dom får ströva fritt på gården, även våran Kanin Douglas. Sätter oss ner, leker lite med en boll, klappar på de djur som kommer fram. Går till kaninerna och deras ungar, matar dom, åh bara sitter. Gosar, myser. På grusplan rullar bobbycaren fram med ungarna på. Jag tittar, ler, tar in. Varenda rörelse, varenda chest, varenda ljud, varenda andetagen. Johan sitter brevid mig i gräset, vi säger ingenting till varann utan bara är.
 
Går in, slänger oss framför en film med råttor och hundar lösa i vardagsrummet. Vilar.
 
Tar hundar och barn på långpromenad, stannar upp, tar fram en gångsgrillen, grillar lite korv.
 
Väl hemma läser jag en bok för barnen,
blandat med att stutsa omkring och dansa på vardagsrums mattan till musik.
 
Om några timmar kommer Helene hit med Bosse och Jodie. Dom ska stanna här en vecka. Jag har inga problem att gå med sex hundar och en barnvagn samtidigt. Ibland känns det till och med som att jag skulle kunna ha grannens ouppfostrade jakt hund i höger handen ock, men man behöver ju inte överdriva.