En grym helg!

 

Vilken grym helg det har varit, hundarna har presterat sitt allra bästa och jag är så stolt över dom.
I Fredas hämta vi hem vår nya kisse Ställa, och hon ramla in här i flocken som inget annat. Åh vilken underbar katt, så jäkla snäll, och trygg! Hon går här å trallar omkring, stryker sig mot hundarna, sover i våran säng och bara är allmänt nöjd med livet. Tack Lena, för denna underbara katt! Vi hoppas hon kan bli en riktigt bra jägare framöver!
Vi har hunnit med att omvandla det föredetta köket från kallt sjukhus sovrum till världens mysigaste! Tapeten och färgerna är perfekt. Atmosfären likaså. Nu fattas bara lite små detaljer men det blir den sista finishen! Sen kommer jag stormnjuta varje gång jag ser vårt sovrum!

På lördagen skötte sig Team Svart från Lidköpings Bk med bravur av det få tillfällen vi har tränat, till att komma 3a på DM i Bruks! Fick ett sånt endorfinrus av hela grejjen att så fort jag kom hem letade jag brukstävlingar, för en appel borde man väl klara, men alla tävlingar är slut för i år. Besvikelsern övertog inte mitt endorfinrus av tävlingen så jag var glad ändå. Dock så hoppade hela avgasarröret av när jag var påväg hem, och jag fick ringa Johan och säga att... du får nog komma hit och hjälpa mig, jag står mitt i urskogen nånstans mellan skövde och tidaholm. Han åkte med detsamma, men det tog ju sin lilla tid, så jag och Emo hann med att städa bilen, gå en promenad, och sätta oss i skogen och pinka tillsammans. Nöden har ingen lag sägs det. När husse kom så fick jag lite riskakor och äpple, känndes gött då magen gått på tomgång under hela dagen. Tack hjärtat!
 

Söndagen åkte jag och Kid och genomförde ett BPH. Är så glad och stolt över min livsglädjespridare gjorde allt med bravur. Sammanfattningsvis. En levnadsglad, social tjej, skottfast och trygg. Bättre kan de väl ändå inte bli?


Även min grymma valpköpare Helene gjorde ett jättefint BPH med godkänt resultat denna dagen också! Så nöjd över mentaliteten på Rus avkommor. Det är helt underbara <3 Åh sen att hon är galet snygg, ja det fick dom på köpet! ;)
 
Kvällen avrundades med middag för hela familjen hemma hos Sussane med familj, åh vilket middag. Jag är så mätt så jag vill kräkas typ. Ja då var det minssann gott!
#1 - - Marita Svensson:

Jättegrattis allt låter helt enkelt UNDERBART och sicken ursöt kisse!!

Svar: Tack mamma <3
Kennel All you wanted