DM och ny katt!

 
 

Dags för lite uppdatering.
 
 
 
Eftersom vi blev inringda att köra lag DM i bruks, så har jag gjort så gott jag kunnat. 2 träningstillfällen har getts, och Emo verkar pigg, glad och lättlärd, vi fick ju börja med att köra framförgåendet. Vi har nu gjort det exakt tre gånger totalt. Så tills morgondagen hoppas jag han kommer ihåg våra få repetioner ;) Skämt å sido. Jag hoppas det kommer gå bra, hunden är i fin form och matten hon är tjock som en julegris. Men vi gör så gott vi kan och rullar oss igenom lydnaden godkända eller inte :) 

Katten Stina har inte kommit hem eller synts till och idag hämta jag Ställa. Jag hoppas hon kan bli en bra råttjägare till vintern då mössen trillar in. Hittade en i hundarnas vattenskålar i rastgården så dom börjar nog komma nu. Lite småhemskt att det drunknat där i.

2 kaninbebbar har flyttat till sitt nya hem och dom har det så bra!
Våran anka Anders har flygit sin kos, och Johan har vart ledsnare än ledsnats. Vi tog han ju från ren misär då han knappt hade några fjädrar och var allmänt tilltuffsad. Hos oss fick han utrymme, ankkompisar, bra mat och hans fjäderdräkt blev bara vackrare och vackrare för varje dag, jag trodde faktiskt inte han kunde återställa sig helt. Men det kunde han, och flyga också tydligen. Vi har letat och letat. Åh gråtit och vart oroliga. Livet är hårt ibland. Väldigt hårt.
 
Har jag tur kommer det en älgleverans idagarna, alltså rester typ. Som ska styckas och packeteras. Snart känns det som man kan ge hundarna en mer varierad kost, anka, kyckling, fisk, kanin, älg osv. Men dom får torrfoder ett mål och dagen också. Hoppas kunna Barfa katten i framtiden också. Får se om det går :) Annars får hon barfa sig själv med möss ;)