Kid och Emo träning

 
Jag har börjat jobba och Johan har börjat jobba, barna går hos dagmamma och dagis. åh tiderna är lite huller om buller för tillfället. Ja lite rörigt men vi gör allt för att sömn, mat o hela fadderullan ska gå ihop. Men om några veckor jobbar vi samma tider och då blir nog vardagen lite mer strukturerad.

I vilket fall som helst tog jag mig i kragen och åkte till klubben igår, med mig följde Kid och Emo.
Blev agility, körde mest tunnel med tokfian och de två första gångerna var hon lite tveksamt sen sprang hon igenom självmant. Jag jobbade även mycket med stadga, dvs sitta kvar, lämna henne några steg och att hon skulle ha full fokus på mig medan gapwamos sprang agility, och hon gjorde de över förväntan, full fokucerad trotts en som körde agility, som skällde, som kampa osv. Duktig tjej!

Emo och jag fokucera mest på framåtsändandet, och vi fick till några riktigt fina!
Märkt att han tappa fart och fokus i slutet å slarva i slalomet. Så vi tog en tunnel de sista och nöjde oss där.
 
För att få in ännu mer stadga i träningen med Kid så får hon inte bara göra ett moment, utan ett flertal innan hon får krubb. Dvs länka ihop moment. Vilket jag senare vill ha med ut till lydnaden då hon måste göra flera moment innan hon får belöning.

Jag har fokucerat på postionsträning, hon lägger sig gärna för långt fram. Samt halter.
Kört handshejping, och börjat med att hon ska lämna apporten i min hand.
Sitt och ligg samt gå runt vilket går jättefint.
Försökt köra mycket ligg utomhus, än sålänge funkar det bara när hon vet att jag har godis.
 
Imorgon är det fredag, och till helgen blir det nog att lägga lite spår. Längtar <3