Utställningsträning!


Jag for iväg tidigt för att åka på utställningsträningen i Håkantorp.
Vi har kört lite småpass hemma med att klicka in att ha Kids nosrygg inunder handflatan, då vi hoppas på att hon accepterar munvisningen bättre. Hon är inte rädd, hon fattar bara inte vitsen med momentet ännu.
Men nu kände jag att det var dags att ta med henne på utställningsträning bland andra hundar.

Första rundan var som att släppa en ko på grönbete, ben åt alla håll och hon var nog för de mesta dels flygande i luften än att ha tassarna på marken. Jag bytte de vanliga hederliga halsband och koppel mot ett retriverkoppel och använde de som utställningskoppel, och hon sprang jättebra efter det!
Åh andra sidan även om hon sprang snyggt fick jag lite kritik på min språngteknik, får hem å öva på lååånga steg ;) Känner mig urfånig och funderade en sekund eller två om jag inte skulle byta hobby ändå. I övrigt skötte hon sig över förväntan, hon både stod och sprang. Fast stå när någon pratar glatt med henne är svårt. Verkligen. Men oftast är ju domare på utställningar ganska tråkiga och tysta. De mesta man får är kanske ett hej sen kör dom igång. Skitbra för våran del då ljust glatt prat triggar henne väldigt.

Hon blev även mätt till ca 48-49cm i manken, vägde henne för ett tag sen och då vägde hon 15,3. Vi bytte foder och gödde upp henne så nu ser hon ut som en korv. Vill inte veta vad hon väger. Suck hon var så snygg innan. Men blev jag påverkad av yttre faktorer vilket jag aldrig annars blir, (fick väl hjärnsläpp) men nu ska jag tillbaks till slimmad och snygg!

Kvällsträningen med Kid bestod av klossen, hon har fokuserat väldigt mycket på mina händer, men idag fick jag bara snygga ingångar utan påverkan av mina händer. YES!
Vi körde även sättande, stanna kvar, påbörjad fotgående, samt apportering.

Sen fick hon en paus och Johan tog över.
Dom träna tasstarget, vacker tass, och sen fick han klicka in henne på nostarget och målet var att stänga luckor och dörrar. ett enkelt och roligt moment att lära in som nybörjare av klicker. Det riktigt lös i både Johans ögon och Kids när både förstod vad dom skulle göra. Resultatet blev att hon kunde stänga luckor.
Peace a cake, det som är så roligt med klicker! Det går verkligen snabbt att lära in saker om man bara vet hur man ska göra!

Sen träna även Johan Saiko lite.
Gå på två ben, slalom mellan benen, buga, stänga dörrar och påbörjan till kryp.
 
#1 - - Jameszog:

Hello. And Bye.
7585482473)_*_&^%$%^&*(

#2 - - Der:

Hello, I'm good girl and looking for good man. If you are interested, I'll send my photo. Thank's https://tinyurl.com/yd4dsnq3