Kid träning

 
Små pass med Kid.
Introducerat apportbocken, även om det är för tidigt än enligt mina planer.
Vill fortfarande ha det där djupa bettet på leksak innan jag går över, och har fått många fina bakåtdragande idag, vi jobbar mycket med att hon fort ska komma tillbaka till mig efter hon vunnit sin leksak, då hon är självständig och gärna drar ärovarv. Men proceduren leka,vinna,dela med matte kör vi på fortfarande.
Oavsett vad så fick jag henne en gång frivilligt att ta apportbocken, med bakåtdriv. Sen pausa jag en stund. För att senare höra Collin asgarva i lekrummet, och kör dragkamp med apportbock med Kid samtidigt som han klickar med klickern. Jag funderar på om jag inte ska låta Collin träna hundarna istället då han får betydligt bättre och snabbare resultat än jag själv...
Muttrar lite över att en liten 20 mån unge tränar hundarna bättre än jag själv. Men aja, se och lära av den yngre generationen kanske lär mig nånting.
 
 
Johan körde även ett pass med Kid lita senare, stadga i sittande,
targetplattan till hans framtida agility, samt utställningsträning.
På utställningsträningen så klickade jag och han mata godis o pilla på hunden, bra samarbeta där! ;)