Emo 3 år idag!

 
Emo 3 år idag!
Jag skulle absolut inte ha en strävhårig hund, deffentivt inte krullig, och över min döda kropp att en hane skulle komma in i min flock igen. Dessutom bodde jag hemma hos mina föräldrar där de inte fick komma in en till hund.

Här står jag tre år senare, med en krull, strävhårig hanhund. Som är en av dom bästa , trognaste och absolut pålitligaste hund jag träffat. Visst gjorde jag inte vad mina föräldrar sa, åh tänkte iskallt bara på mig själv när jag en dag släpade in den där lurven i vårt hem. Om mina föräldrar blev chockad ja? Om dom trodde de var min hund när jag kom med han? Nej. Men allt gick bra, vem kan motstå en sån charmknutte? :)
Emo är enkel, okomplicerad, och ställer sällan till med något. Han är klok som en bok, och vet vad som är rätt och fel, han är flockens lilla polis. Hundarna ska sova i sina bäddar om natten, och nåde den som går fram till råttorna å tramsar! Han vet vad man får och inte får.

Han är också den som är gudomlig med alla djur, jag litar på honom blint i alla de situationerna.
Visst fåren i hagen ska vallas, och visst är han något het, men i övrigt. Balanserad blandad med explosiv beroende vad vi tar oss ann.

Han var tilltänkt till avel och tävlingshund. De sistnämnda gör han riktigt bra! De först nämnda har vi inte riktigt fått till än. ;)


Grattis charmigaste du, på din dag! Tiden går så fort...