träning men inte tävling

När vi gick igenom affären för några dagar sen snubbla jag över billiga nagellack, fick tag i ett gräsligt grönt nagellack å fråga johan; seriöst vem använder sånt här? smålog och i kassan la jag fram det, man kan väl testa tänkte jag. Så nu lyser inte bara mina händer å fötter utan även johans naglar! ingen har märkt hans glada fingrar trotts jobb, mathandling å klubbträning hihihi!
 
Vi tog vårt pick å pack å åkte iväg å träna hundarna idag! emo fick flera bra rutskick, apporteringar, fjärr å platsliggningar samt budföring å en liten rallykomb husse fixat!
 
saiko fick budföring å rallyträning av husse!
 
ru fick träna lite rally å budföring!
 
fick träffa rus valp, trick också! ru var inte överförtjust till en börja, men när jag väl förklara för henne att han inte skulle med hem gick de bra ;-)
 
Jag längtar så få tävla. Men för mycket utgifter dessa månader sätter stopp för det. Mår dåligt av att inte få tävla :-( vet att det bara är en period men det gör mega ont i mitt (kanske för stora tävlinhshjärta) att inte få kunna göra det jag älskar mest!
 
Gården är klar å första lasset går på söndag! bland tre hundar, två barn å en sovande man ska jag nu försöka packa!!