TÄVLING!

Fredagens tävling.
Hopp: Emo 2a plats å sin första pinne i klass 2!
De var en rolig och utmanande bana, i starten var jag osäker ifall han orka trycka upp kroppen i de snäva svängarna men de gjorde han, och snabb var han, åh resultatet går inte å klaga på!
Agility: 11e plats. Slalom stog lite lurigt så han hann inte se vilket som var nästa hinder då jag var lite otydligt, vilket ledde till en vägran då han sprang förbi. I övrigt tog han alla kontaktfält och rev inte ett enda hinder, duktig afrokrull!

Saiko
Hopp: När jag hade gått banvandring fanns de ett ställe jag var osäker på, efter en tunnel. De var där de sket sig också, jag valde att testa en sak istället för att köra på säkra kort och jag vet egentligen vad den hunden klarar av, så de var rätt korkat val. Han diska sig där, i övrigt gick han så himla bra!
Agilityklass, ja då valde jag att lägga köttbullar i slutet, vilket jag INTE heller ska göra med Saiko utan ha godiset på mig, då han gärna drar dit. Detta loppet var väl näst in till katastrof, så vi valde att lämna planen.
I övrigt supernöjd, och man kommer nästan aldrig hem tomhänt ;)

Har kört en agilitykomb hemma av våra hinder, himla roligt!
Nu tackar vi för denna helg!