MUMINDALEN!




Gick milen i Råda igår, med Linn. Med 3 hundar. I kolsvart mörker. Utan ficklampa.
Och med säkert 15 nedfällda träd. Det var rena rama vildmarksturen. Å hitta en nya sida om mig själv också. Mörkrädd liten skit har jag blitt. Iaf igår. Just då.

Köpte en ny glögg igår, smaka ju typ inget. Förjävla mild va den. Jag gillar starka grejjer! Starkt glögg. Stark sprit. Stark saft. Okej inte saft, men ändå... Finns ju inte mer frustrerande och vidrigare när man får smaka på svaga saker, typ saft? ehm hhhhmmmmmmm kanske vet vad det smakar? Öh? Näh. Okej.

Idag var jag uppe i ottan, eller rättare sagt runt halv 7. Det kan inte va hälsosamt att va uppe såhär tidigt? Seriöst! Syrran anlände och vi åkte iväg å simma 40 längder för att sen ta en tur på stan! Jag är galen. Jag måste va galen! Å ont i nacken har jag fortfarande. Men måste ju ta tag it! Spelar ju ingen roll om hundarna är i toppform när jag själv är som en säck potatis! Näääääj ska försöka få nån ändring på det. (Ni hörde "försöka")

Ni förstår jag var värsta träningsnissen innan jag insåg hur kul det var att tillbringa tid med hundarna ist.
Jag sprang flera gånger i veckan, styrketräna, simma två gånger i veckan, var ute å gick 2h/dag minst! Men det var i skolåldern det. Nu är jag hemma. sjukling som fått order av läkare att inte springa. (iaf skyller jag på det)



Har faktiskt taaaaada, suprise vart på klubben å tränat idag! Med suprise den dära Pernilla. Hon hade klippt sig. Hon ville att jag skulle säga att hon var snygg. Så jag gjorde det. Hon var nöjd resten av kvällen. Provade på jakt btw! Saiko är nya jakthunden å hämta dummys som han aldrig gjort nått annat! Men den där rötna haren kan ju nån ta å köra upp nånstans, tror Alice hållde med mig i slutet? ;P



Dag 8. Din hund gillar:

Saiko
gillar kattskit. katthår. katter överlag. förutom våran bitterfitta här hemma. Hon är the king! En 19årig gammal ragata som jag klickertränar var dag. å som jag blir sur på varannan dag då hon ger mig fingret!

Pi gillar. Korv. Oavsett hur mycket hon har ätit. Så är det korv! Ni vet som "Komandoran i emil i lönneberga" Sen gillar hon fåglar. Å hon är fullkomligt kär i kycklingar. Ska skaffa henne en kyckling så fort jag flyttar hemifrån. Jag ska lära den gå på lådan och den ska få sitta i soffan å se på tv.