Nya mål



Mål för 2010 är uppnådda.
- 3st 1 Pris i lydnad o därmed LP1
-Godkänt bruksspår i appellen
-1 pinne i agilityklass

Snart börjar även detta året lida mot sitt slut. Suttit å tänkt vad jag ska ha för mål år 2011.
Ett nytt år, nya upplevelser, nya tag!

Jag satt även å fundera på att ha ett "kravfritt" år. Dvs man tävlar eller tränar om man vill och får se hur de går. Själva verket är att jag förmodligen inte skulle få någonting gjort, och tycka att all träning är meningslöst. Ja menar. ALLA borde ha något mål med sina hundar, de behöver ju inte vara tävlingsmässigt. Att hunden ska kunna gå förbi andra hundar, eller inte jaga vilt är ju egentligen lika mkt träning, om inte mer än att lära hunden läggande under gång på tävlingsplan!

Nåväl tävlingsmänniska som jag är så lär de absolut inte bli ett kravfritt år för min del. ;) Personligen är jag ganska livlig och skulle aldrig orka med att bara springa omkring i skogen på tråkiga hundpromenader! Nej fart o fläckt och hitta på saker ihop är de allra bästa! :D

Saiko
- Flytta upp sig till lägreklass spår (syrran ska jag ju görat, å eftersom vi tränar endel ihop lär de ju bli att jag kör på de med)
-Anlagsprov i Viltspår med förhoppningsvist Godkänt ;)
-Eventuellt ett LP2 (är lite skruvad, de är ju så trööökit! :P)
-Å sen hoppas jag på att fortsätta att plocka pinnar i agilityn såklart! ;D

Sen har jag allt lite andra planer för pojken till nästa år, som kommer bli superspännande! Nya sporter ska vi prova på att tävla. Men tills dess håller vi de lite hemligt :)

Pi
-Ställas ut
-Starta i agility ( KAN KNAPPT BÄRGA MIG! :D)
-Anlagsprov i viltspår

Sen får vi se om de ploppar in nya saker.

Men så som jag känner nu är det dehär vi satsar på!



Så vad har ni för mål år 2011?
#1 - - Anna med flock:

Jag tror det är bra att ha mål, sen kanske man får justera dom allt eftersom... Kul att du uppnått dom mål du hade :)



själv har jag inte formulerat mina mål för nästa år helt ännu men jag hoppas på att komma igång och tävla Ina i lydnad. Hade ju målet att debutera ettan i år med henne men inser att jag inte vill pressa henne eftersom jag lagt enormt mkt jobb på att få henne mindre stresskänslig/miljökänslig/grundtrygg eftersom hon ju är en omplacering.... sen kanske hon hade kommit längre med en mer rutinerad förare än mig som ju aldig tävlat tidigare.



För Tims del vågade jag ju inte ha några mål för det här året eftersom jag inte visste vad hans höft skulle hålla för... nu mår ha ju bättre och är smärtfri så vi har kommit längre än vad jag vågat hoppas på så inför nästa år blir väl målet att han ska fortsätta få må bra och förhoppningsvis fortsätta tävlas i freestyle.



Ha det fint!

#2 - - Malin:

Grattis till uppnådda mål 2010!!!!

Riktigt bra jobbat!! Det ska bli riktigt spännande att få följa er under 2011 och se vad ni ska ta er till :-))

Lycka till med allt ni tar er för!

Kram från en mycket stolt uppfödare <3