Kvällträning


Jo jag hann med en kvällträning ikväll med Ronja och hennes hundar. :)

Pi fick köra ett viltspår, det gick jättebra! :) De är lika kul varje gång vi tränar, varje gång vi gör nånting! Hon ger verkligen allt, hon vill göra rätt, hon är följsam och hon är självständig när hon ska vara det. Lyhörd. Jag kunde inte fått någon bättre kines. Hon har det lilla extra. Mitt lite busfrö!
De värmer i hjärtat varje gång jag ser henne jobba <3 Jag har filmat henne allt för få gånger. Jag ser henne utvecklas från valp till unghund, som behöver all min förståelse, mitt tålamod, min kärlek. Med tydlighet har vi kommit långt! Hon har ett tuff yttre, men insidan är skör. Man kan inte vara hård mot henne, då krossas hon totalt. Hon vill bara väl mitt lilla hjärta. Mitt sotsvarta lilla kines. Mammas lilla docka. Ja mammas stjärna! Som ska ta hela världen med storm, hon ska bli bäst! Vi ska nå toppen! Jag bara vet :)

Saiko fick ett bruksspår. Tog de fint men vela lite mot slutet. Budföringen och lydnaden gick bra.
Hans ytte får mig att smälta. Han är så vacker min lilla prins <3 :)

Ronja prova på ett personspår till hennes lilla pitbulltik "sheeky". Vilken energi den hunden har? Hon kan komma långt tror jag. Bara någon visar henne vägen :)

Å Midas hennes rottis körde lite lydnad, och budföring. Bara man visade tydligt vad man ville så var han med på noterna! Snabb som få, bara man tryckte på rätt knappar! :)